PROEVROPSKI POKRET NA SANI

NASLOVNICA

Iako je sam uvaženi Reis ef. Kavazović početkom aprila sazvao sve Muftije i glavne imame te ih upozorio da je strogo zabranjeno u džamijama pronositi političke stavove, naš se glavni imam Husein ef. Kovačević i nakon Reisovog upozorenja odvažio još snažnije i otvorenije na političke govore sa Mimbera gradske džamije.

Reis ef. Kavazović je i lično upozorio Kovačevića da prestane raditi to što radi i da političke stavove, kad je to neophodno u ime Rijaseta i Islamske zajednice isključivo može iznositi on (sam Reis)…

U pisanim aktima i usmeno, mi smo iz Sanskog Mosta upozoravali Rijaset o političkim zloupotrebama naših pojedinih imama. Prvi put pisanim aktom od 27.09.2016. godine. Tada je glavni imam ef. Kovačević na više hutbi u predizbornom mjesecu govorio o SDA, o „lokalnim čelnicima“, o „Izetbegoviću i Čoviću“, o „privatizaciji“, o „prodaji države“, o „autonomašima“, o „sječi ekstremiteta“…

U više navrata smo i usmeno upozoravali Rijaset na neprimjereno ponašanje imama Kovačevića i Spahića u Tomini. Pa smo i 13.04.2017. godine uputili samom Reisu ef. Kavazoviću dopis u kome smo naveli dijelove komplet kritičko – političke hutbe posvećene Bakiru Izetbegoviću i SDA. Pa je i novoizabrani načelnik Faris Hasanbegović svojim dobronamjernim pismom 08.05.2017. Reis ef. Kavazoviću pokušao ukazati na neke nelogičnosti djelovanja glavnog imama Huseina ef. Kovačevića. Pa sam i ja sam 04.05.2017. uputio akt kojim sam htio posvjedočiti o stvarnom odnosu lokalne vlasti na čelu sa SDA spram Islamske zajednice Sanskog Mosta… Tražeći da se ne prave vještački antagonizmi lokalne vlasti i Islamske zajednice…

Dakle, mi smo sve učinili da ukažemo na neprimjerenost političkog djelovanja glavnog imama Huseina ef. Kovačevića. Mi smo jednostavno htjeli institucionalno preko nadležnih organa Islamske zajednice riješiti problem koji se počeo odražavati na našu cijelu lokalnu društvenu zajednicu i posebno na naše džematlije – vjernike.

Moram ovdje istaknuti da lokalna vlast ima odličnu suradnju sa većinom imama i svim džematima Sanskog Mosta…

Zbog činjenice da je oštrica Huseinove kritike na hutbama bila protiv SDA i lokalne vlasti, mnogi su me zabrinuto upitali – zbog čega ćutim, da se nisam prepao, da me ko nije ucijenio čime, da nisam Šerin „milion“ već uzeo, itd., itd.?? Prešućeno ponekad odjekne puno snažnije od izgovorenog. Ne možete se rječitije kao šutnjom ograditi od nekoga ko zloupotrebljava patriotizam, vjeru, tko svoju vlastitu i porodicu i hanumu svoga saborca i većeg gazije od njega zloupotrebljava, tko zloupotrebljava fondove najsiromašnijih, tko više u vlastitim zabludama nije kadar razlučiti dobro i zlo, kome je svako drugi kriv osim njega samoga… Takvima se ni pomoći ne može… Njihove se zablude ne popravljaju…

I prije je naš glavni imam Kovačević u izbornom mjesecu svake izborne godine djelovao otvoreno politički. Sad uglavnom u svim mjesecima i svaki petak on ima potrebu za dnevnopolitičkim komentarima… Paradoksalna je činjenica da je on ujedno jedini imam u BiH koji sebi za pravo uzima da se služi Božjom kućom za obračun sa svima onima koji ne misle kao on i koji ne pripadaju političkom lobiju iz Cazina… On je jedini imam u Bosni i Hercegovini koji je prisustvovao osnivačkoj skupštini Šepićevog proevropskog političkog pokreta gdje on zapravo jasno potvrđuje svoju političku misiju a izbornu kampanju započinje zavađanjem Bošnjaka Sanskog Mosta.

slika 1 slika 2

Ove kolumne ne pišem zbog toga da bih štitio sebe ili SDA od njegovih džamijskih političkih govora, nego da zaštitim Huseina od njega samoga… Ako je to uopće više moguće? Govorio je on najviše protiv SDA i njenih kandidata na prošlogodišnjim izborima (2016) i mi zabilježili najbolji rezultat.

Što zapravo znači da ne postoje ozbiljni efekti njegovih političkih govora i kampanja… Neće nam uopće smetati da to čini i dalje, ali je ovdje bitno široj publici pojasniti karakter njegovih zabluda i na neki način mu pokušati pomoći… A našoj javnosti predočiti istinu.

Ništa jednom društvu nije potrebnije od objektivne kritike. Lakše naše vlastite greške od nas samih vide drugi, ali kritika mora biti artikulirana s poštovanjem a ne s prezirom i mržnjom.

U Huseinovim džamijskim političkim govorima prevladava skepticizam, defetizam, pesimizam a trebala bi prevladavati nada. On uporno ponavlja činjenice lošeg koje veže za vlast SDA. Nigdje pozitivnih činjenica, nigdje afirmacije solidarnosti, nade i boljeg i pravednijeg sutra. Temelj naše vjere je da se širi pažnja i ljubav prema svakom živom biću.

Autoru bi čak i prihvatljivo bilo i zagovarao bih da se vjerskim službenicima dozvole politički komentari i osvrti. Naravno, da se u takve istupe pred vjernike unese normalan i istinit diskusioni diskurs. Mislim na jezik koji bi prakticirao kulturu dijaloga i koji nikoga vrijeđao ne bi.

Ovdje je teško od onih kojima sekundiraju kafanski šupljoglavci i vjetropiri kakvi su Šero i Nijaz, očekivati da se afirmira tolerancija i društveno dobro… To oni na kraju ni kadri nisu. Homo sapiens govori hiljade godina a rezultat tog govora je uvijek bila pobjeda dobra i istine. Jer da je zlo prevladalo čovječanstva ni bilo danas ne bi…

Ja sam protiv shvaćanja patriotizma načelom mržnje prema bilo kome. Pozitivan odnos prema našoj domovini ne znači pravo da se mrzi bilo koga, da ga se vrijeđa, etiketira. To naravno ne znači da se ne treba kritizirati, razobličavati greške, zablude. Ali ta kritika mora biti argumentirana, mora nositi poruke, pouke i uopće pozitivnu  društvenu afirmaciju promjene stanja na bolje.

Njegov patriotizam koji se temelji na neobuzdanom šovinizmu, uvredama i mržnji protiv lokalne vlasti i njenih čelnika zapravo svjedoči da je on nas uvijek (većinu Sanjana) mrzio. Ne mogu ovdje tvrditi da se njegova mržnja odnosi samo na Sanjane jer je on i svoga Bužimljanina Ilfada Ičanovića etiketirao „ljudskim izmetom“ i „autonomašem“ kao i mene…

Znati pristojno komunicirati uvijek je dobitak obostrani… Onaj tko voli ljude sebi nikad ne smije dopustiti takve grube kvalifikative.

„Jezik je kuća bitka, a umni ljudi njeni čuvari“, zapisao je jedan od po meni najvećih mislioca i filozofa (Heidegger)… Poruke života i boljeg sutra ne dolaze jezikom mržnje, laži, prevare, lukavstva, takva poruka dolazi velikim uvažavanjem, znanjem i načelima jezika velike odgovornosti i čuvanja dostojanstva drugih. Samo se tako i vlastito dostojanstvo čuva…

Nastavak sutra u isto vrijeme.

 

Asim Kamber

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>